0 0
Read Time:9 Minute, 7 Second

30.08.2021 – 24.09.2021

INITIATIVA LEGISLATIVA DE REVIZUIRE A CONSTITUTIEI ROMANIEI 30.08.2021 – etapa de inregistrare a proiectului de Lege constitutionala la Consiliul Legislativ

A fost inregistrata la Consiliul Legislativ, Initiativa legislativa cetateneasca de revizuire a Constitutiei Romaniei, cu scopul de a determina corectarea unor erori si omisiuni, care imbraca caracteristicile unor fraude legislative, in ce priveste transferul de legitimitate de la popor la reprezentanti.

24.09.2021 – Primirea primului răspuns de la Consiliul Legislativ

20.08.2021

INITIATIVA LEGISLATIVA DE REVIZUIRE A CONSTITUTIEI ROMANIEI  – s-a desfasurat conform legii, etapa de autentificare la un notariat public a asumarii acestui proiect de catre un Comitet de initiativa legislativa a cetatenilor

18.04.2021 – 20.07.2021

INITIATIVA LEGISLATIVA DE REVIZUIRE A CONSTITUTIEI ROMANIEI  – etapa de dezbatere publica

Avem placerea de a va informa ca, urmare a celor cinci proiecte morale dezvoltate din altruism, in succesiune, in perioada 2008-2018:

  1. “DECOD” – Obiectivul a fost prezentarea publica a unei decodificari a ceea ce este, pe baza a trei modele extrem de simple pentru Sistemul structurii sociale, pentru fiinta omeneasca si respectiv pentru tranzactiile dintre acestea, astfel incat sa fie eliminata iluzia si pentru a scoate in evidenta faptul ca preţul cel mai mare îl plăteşte veriga cea mai slabă in care exista copiii, tinta declarata spre care se orienteaza activitatea asociatiei.
  2. “RECOD D17P4/1 ACORDUL SCOLAR” – Acest proiect moral reprezinta o actiune care decurge din deductia D17P4/1 din DECOD. Obiectivul a fost determinarea includerii in Legea educatiei nationale a parteneriatului (individual) dintre parintii (tutorele legal)  elevului si institutia de invatamant ca parte a sistemului educativ, care la randul sau este parte a Statului, precum si definirea in norme de aplicare clare, a metodologiei si continutului cadru a documentului de parteneriat intre parintii (tutorele legal)  elevului si institutia de invatamant
  3. “ANALIZA CAUZEI RADACINA” – publicarea unei analize a cauzei radacina care a avut capabilitatea de a determina formalizarea Acordului scolar
  4. “RECOD D2P5/4 SUVERANITATEA PERMANENTA – VOTUL PERMANENT” – Acest proiect moral a dezvoltat deductia D2P5/4 din DECOD. Obiectivul precis este prezentarea publica a lipsei fundamentale din sistemul social, care determina printr-un sir de efecte negative insumate scaderea ireversibila a calitatii vietii copiilor, in special a celor neasistati social si proveniti din familii fara vizibilitate publica.
  5. “ANALIZA CULTURII ORGANIZATIONALE” – acest proiect a fost o analiza a caracterului culturii duplicitare de la nivel organizational a fost uploadata Initiativa legislativa de revizuire a Constitutiei, in temeiul Legii nr. 189/1999 (**republicată**)(*actualizată*), expunerea de motive putand fi gasita la adresa https://www.proiectmoral.ro/ro/proiect-produs/initiative-legislative.html. Acest proiect arata sub forma unei initiative legislative cetatenesti, prin extrapolare, cauza radacina a disfunctionalitatilor sistemului social din Romania, precum si solutia de tip actiune corectiva.

Va prezentam cateva caracteristici ale acestui proiect:

  • proiectul utilizeaza concepte structurate calitativ pentru a demonstra de ce procesul de transfer al legitimitatii de la popor la reprezentanti, care le permite accesul la functiile de putere din stat, este un proces proiectat cu erori si omisiuni;
  • proiectul identifica in aceste erori si omisiuni originea coruptiei si completeaza procesul de transfer prin vot electoral, a legitimitatii de a utiliza puterea legislativa, cu actiunea corectiva postelectorala manifestata prin vot de retragere a legitimitatii;
  • proiectul identifica in sistemul legislativ lipsa prevederii fraudei legislative;
  • atragem atentia asupra faptului ca proiectul are valabilitate si in afara Romaniei, fiind valid in primul rand pentru tarile ale caror Constitutii au fost modelul Constitutiei Romaniei din 1991;
  • consideram ca doar prin corectarea acestui proces central, de la care pleaca de fapt toata arhitectura sistemului legislativ, se va putea ajunge in final la un contract corect intre familie si institutia de invatamant, astfel incat copilul sa invete preponderent in directia in care are aptitudini si institutia de invatamant sa aiba direct responsabilitatea protejarii emotionale si fizice a copilului pentru timpul cat copilul este in unitatea publica de invatamant.

20.07.2021 – INCHEIEREA PERIOADEI DE DEZBATERE PUBLICA – CONCLUZII:

  1. Dintre toate creatiile umane, prezentul proiect moral este apropiat esential de creatia din 1762 a lui Jean Jacques Rousseau – “Despre Contractul Social sau Principiile Dreptului Politic”, filozof elvetian, unul dintre cei mai ilustri ganditori ai iluminismului . A influentat hotarator, alaturi de Voltaire si Diderot constiinta sociala a epocii sale, ideile sale fiind regasite masiv in schimbarile promovate de Revolutia franceza din 1789. A scris ca cetatean al unui stat liber si ca membru al suveranitatii nationale, gandind asupra formelor de guvernamant si constient de cat de slaba ar fi inraurirea ce ar putea-o avea gandirea lui asupra treburilor publice. A cunoscut fericirea pentru ca a gasit astfel mereu motive noi ca sa iubeasca guvernamantul tarii sale. Aceasta creatie a sa poate fi gasita la adresa  https://www.academia.edu/24069156/Jean_Jacques_Rousseau_Contractul_social_Mondero_2007_ 
  2. Dupa 250 de ani, observand societatea am constatat la nivelul fiintelor naturale lipsa contractelor esentiale dintre acestea si stat (si argumentarea statutului de platitor al oricaror taxe si al acceptarii oricaror interdictii stabilite prin legislatie de administrator, inca de la nastere, in baza conceptului juridic foarte ambiguu al bunei credinte, concept de asemenea nedefinit legislativ), a contractelor dintre fiintele naturale si partidele politice, respectiv organizatiile “neguvernamentale” (incluzandu-le aici pe acelea religioase ale caror membri se presupune ca am fi), dintre Institutia Familiei si Institutia educationala, intre soti etc.
    • Prin contrast, la nivelul persoanelor abstracte (“persoane fizice”; “persoane juridice”), in care intreaga populatie naturala este inclusa, apar aceste acorduri cu valoare juridica, din care decurg drepturi si obligatii concrete pentru fiecare parte contractuala, opozabile in justitie. Nu ma refer si la contractele nenegociabile, impuse prin abuz, care includ doar regulile stabilite de una dintre parti. Acest fapt l-am observat dupa implicarea in aparitia contractului dintre familie si scoala prin proiectul “Acordul scolar”.
    • Apare sesizabila semnificatia acestei diferente, atunci cand fiinta naturala este tinta abuzului, deoarece in lipsa unui contract sau in situatia unui contract impus, nu poate invoca drepturile si/sau obligatiile aparute si ca urmare a exprimarii propriei vointe, care ar trebui sa produca efecte intre partile raportului juridic si astfel sa impuna respectarea lor.
    • Mai profund, aceeasi situatie nefavorabila persoanelor naturale este si in relatia dintre acestea in calitate de alegatori si alesi (reprezentanti), fapt care a facut obiectul actualului proiect moral. Astfel, postelectoral persoanele naturale sunt lipsite prin substituire (element al fraudei legislative) de posibilitatea de a-si exercita vointa individual, conform propriei constiinte, pentru a determina retragerea legitimitatii alesilor, ca urmare a crearii unor acte normative care nu corespund interesului persoanelor naturale. Apare sesizabila semnificatia acestei diferente si atunci cand fiinta naturala in calitate de ales este tinta abuzului, deoarece in lipsa contractelor intre fiecare partid politic si membrii acestora, precum si ca urmare a neluarii in considerare a programului electoral ca un acord juridic intre o formatiune politica si electorat, nici un ales nu poate invoca cu succes drepturile si/sau obligatiile care ar trebui sa produca efecte intre partile raportului juridic si astfel sa impuna respectarea lor. Astfel exprimarea vointei persoanelor naturale este impiedicata chiar si cand ajung in postura de alesi. 
    • Este evident ca cei care au creat regulile formelor de sistem social de dupa Revolutia franceza, au incercat sistematic sa elimine exprimarea vointei persoanelor naturale, fapt care explica de ce votul este permis prin legislatie doar colectiv. Asa a fost posibil sa fie creata simultan o interfata oficiala a sistemului politico-economic, declarativ orientata spre interesul persoanelor naturale si o a doua interfata, dupa care se desfasoara in realitate interactiunile politico-economice, in care se tranzactioneaza valori imoral competitive si/sau ilegale, adica o cultura duplicitara. Caracterul duplicitar se observa imediat la nivelul limbajului, deoarece desi se foloseste limbajul din interfata oficiala, sensul este complet diferit deoarece are in vedere valorile imoral competitive si/sau ilegale (ex: “caracter”, “competenta” etc). La nivelul anumitor domenii, aceasta cultura a fost observata, devoalata si blamata (fapt care a facut obiectul unui proiect moral legat de cultura organizationala), dar nu si la nivelul procesului legislativ, respectiv a procesului electoral.
    • Problema beneficiarilor nu este in omisiuni sau in erori decat atunci cand aceste omisiuni si erori implica substituirea, substituirea intrand in definitia fraudelor. Aceste substituiri (care elimina vointa persoanei naturale) pot fi observate si explicate usor folosind conceptele unor documente cunoscute sub denumirea de Standarde Internationale, referitoare la sistemele de management. 
  3. Deoarece activitatile legate de sisteme sunt aproape necunoscute invatamantului general si lipsesc de cele mai multe ori din mediul universitatilor cu profil socio-politic (explicabil, pentru ca studentii sa nu poata avea imaginea de ansamblu a sistemului social), practic nu exista un limbaj comun si oameni buni sunt in incapabilitate de a intelege concepte simple, dar cu care nu sunt obisnuiti. Deoarece acest proiect a ajuns la maturitate, consider ca perioada de dezbatere publica s-a incheiat si este timpul de a se trece de etapa unui simplu exercitiu intelectual. Legal, calea posibila este aceea a unei initiative legislative cetatenesti, dar trebuie interpretata ca o solutie posibila, deoarece indiferent de mersul lucrurilor si indiferent de rapunsurile unora sau altora, persoane fizice sau juridice sau institutionale, consider morala diseminarea proiectului. 
    • Multumesc persoanelor care au oferit un feedback creativ si care sustin acest proiect. Ar fi de dorit sa fie integrat in alte proiecte similare, dar poate exista si independent.
    • Celorlalte persoane le comunic faptul ca votul de recall exista deja, votul prin corespondenta exista deja, recunosterea existentei fraudelor exista deja in multe domenii (evident, mai putin in domeniul legislativ), dupa cum este deja devoalata si existenta culturii duplicitare.
    • Interesant cum gandirea obiectiva din cateva proiecte morale foarte concrete, poate conduce la observatii, care sa aiba un asemenea impact asupra realitatii. Practic, in raport cu identificarea unor substituiri obiect al fraudelor legislative nu pot fi utilizate ca si contraargumente reguli rezultate din alte fraude legislative (ex: cele privind imunitatea), nu poate fi invocata lipsa de constitutionalitate, atat timp cat este vizata Constitutia si nu pot fi invocate rezultatele referendumurilor, pentru situatia in care au fost folosite pentru restangerea drepturilor si libertatilor fundamentale. De asemenea, nu se poate invoca exprimarea atat timp cat in Constitutie articolele care se refera la originea puterii au texte cu dublu inteles. Inteleg ca un astfel de proiect pune in dificultate beneficiarii si intreaga economie imoral competitiva si/sau ilegala. Insa, interesul este ca si in cazul lui J.J. Rousseau de a se ajunge la un stat de drept care sa functioneze in interesul tuturor cetatenilor ca beneficiari, nu doar in interesul actualilor beneficiari interni si externi. De aceea este numit proiect moral. Sunt de asemenea constient ca pe langa recenta suspendare a drepturilor omului este in curs si tranzactionarea suveranitatii nationale, care inca apartine poporului. Rolul nostru este doar pentru a disemina aceasta informatie. Costel Rusu
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may also like