0 0
Read Time:2 Minute, 37 Second

De ce scriu acest articol in vremuri in care notiuni ca televiziunea, internetul, telefonia mobila sunt parti integrante din viata noastra si pare aproape imposibil de a renunta la vreuna  din ele ?

Pentru ca eu cred ca motivatia existentei, cel putin a uneia din ele, adica a televiziunii, a fost de mult pierduta.

Nevoia omului de a se informa mai repede despre ce se intampla in jurul sau, imbogatirea naturii educationale, vizualizarea unor locuri si fiinte pe care altfel nu ar fi avut oportunitatea sa le cunoasca, aceste lucruri au disparut cu totul aproape din notiunea de televiziune sau mai bine zis sunt din ce in ce mai putine posturi care isi ocupa timpul de emisie cu ele.

Ce a aparut in locul acestor obiective si de ce ?

O gramada de posturi de televiziune care au devenit canale de “vanzare” a tot ce se poate vinde si cumpara: de la detergenti, ciocolata, dispozitive electronice pana la idei. Sa zicem ca primele  nu ar fi asa nocive (desi ar fi si aici ceva de discutat, influenta comportamentelor alimentare de exemplu, dar nu e subiectul meu deocamdata), dar ultimele sigur sunt.

Promovarea repetata a unor idei si subiecte care servesc evident unor interese, duce incet, incet la indobitocirea omului.

Insistand in promovarea unor idei, perceptia omului fata de realitate poate fi schimbata.

Difuzarea unor anumite tipuri de emisiuni de genul telenovele, reality-show determina oamenii sa se identifice cu personajele, uitand astfel sa-si traiasca propria “viata”,  abia asteaptand episodul urmator  si capatand astfel un comportament de dependenta fata de televizor.

Nici posturile de stiri nu au vreo influenta benefica, prin formatele pe care le propun. Prezentarea unei stiri de 100 de ori intr-o zi, intoarcerea ei  pe toate partile, eterne discutii unele chiar “penibile” despre acelasi si acelasi lucru numai pentru ca “se vinde bine”, “ca trebuie sa faca audienta” duce la o plafonare, o indobitocire a omului care se uita la televizor.

Am auzit de multe ori spunandu-se ca nu e corect sa criticam televiziunile, ca persoanele ce sunt deranjate de anumite emisiuni pot schimba canalul. Lucrurile sunt un pic mai complicate, in sensul in care modul de prezentare a unor lucruri e studiat si facut in asa fel incat sa suscite interesul (ex: tot felul de titluri bolduite, colorate , insotite sonor, pregatirea aparitiei unor stiri prin crearea suspansului) si multi nu realizeaza ca sunt tinuti in fata televizorului prin intermediul unor manipulari ale simturilor iar substanta celor prezentate lipseste. Omul nu-si imbogateste cu nimic cunostintele si nici nu poate sa-si construiasca o perceptie corecta despre realitate. Pierde timpul in care putea sa citeasca o carte, sa socializeze, sa invete ceva, sa adauge plusvaloare personalitatii sale.

Incercati sa depistati numai emisiunile si posturile care va ofera cu adevarat un plus de cunostinte si renuntati sa va mai lasati manipulati de tot felul de “comercianti” de idei pentru a evita astfel atat de eficienta “indobitocire prin televiziune”.

Va doresc o “vizionare placuta” !

nitsoca

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

0 thoughts on “Indobitocirea prin televiziune

  1. Televiziunile astea strică şi limba. Îi auzi pe toţi spunând doiş’pe luni, doi’şpe milioane, doiş’pe femei… Parcă văd că vor spune mâine doi femei, doi fete, doi fripturi.
    În condiţiile aste nu îndrăznesc să mai spun că ştirile de la Realitatea TV, fie I, fie II, copiază ordinea cuvintelor din limba engleză! Păi româneşte ca lumea cine să mai ştie?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may also like